Erik Slik

De Nederlandse tenor Erik Slik maakte twee seizoenen deel uit van het Muziektheaterensemble van Theater & Philharmonie Thüringen (Duitsland) waar hij partijen vertolkte als Fenton in Nicolais Die lustigen Weiber von Windsor, Sinowi in Lady Macbeth van Schostakowitsch, Camille de Rossillon in Die lustige Witwe, Rector Adams in Peter Grimes en Pylade in Gluck’s Iphygenie auf Tauris, maar ook in musicals al Chess en Anatevka rollen op zich nam. Bij De Nationale Opera (Amsterdam) was hij te zien in Lucia Di Lammermoor, Fanciulla dell West, Parsifal en Die Soldaten , Fortress Europe en afgelopen seizoen in de titelrol van Menotti’s The Boy who grew too fast en als President in Stockhausen’s Weltparlement in het Holland Festival. Bij De Nederlandse Reisopera zong hij o.a. Gonzalve in l’Heure Espagnole (Ravel) en Don Basilio in Le Nozze di Figaro (Mozart). Hij werkte met dirigenten als Hartmut Haenchen, Carlo Rizzi, Kenneth Montgommery, Richard Egarr, Charles Dutoit, Anthony Hermus en Ed Spanjaard. Hij zong de hoofdrol in de wereldpremière van Jonathan Dove’s The Day After bij Holland Opera, waar hij ook Don Ottavio in Mozart’s Don Giovanni zong. Hij maakte zijn debuut in Zuid Afrika als Tamino in Mozart’s Die Zauberflöte. Naast zijn werk in opera is Erik Slik tevens een veelgevraagd concertsolist in binnen- en buitenland. Tot zijn repertoire behoren Händel’s Messiah, Bach’s Matthäus en Johannes Passion maar ook modernere werken als Britten’s Spring Symphony en Henze’s Stimmen. Hij maakt sinds 2014 deel uit van de nederlandse groep FROMMERMANN, een close harmony ensemble in de traditie van the Comedian Harmonists.